Aanvullende algemene voorwaarden voor het voeren van uitgaande telefoongesprekken in opdracht van de klant (Stand: 30-10-2025)

§ 1 Omvang van de dienstverlening, onderwerp van de overeenkomst

(1) De volgende aanvullende algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op het voeren van uitgaande telefoongesprekken in opdracht van de klant (hierna: “opdrachtgever”) door eGroup smart business (hierna: “opdrachtnemer”). Het voorwerp van de contractuele relatie is, naast deze AV, de betreffende prijslijst van de opdrachtnemer, in het bijzonder het gedeelte voor de berekening van de verwerking van uitgaande telefoongesprekken in opdracht van de klant.

(2) Voor zover in deze aanvullende algemene voorwaarden geen afwijkende bepalingen zijn overeengekomen, zijn de algemene voorwaarden van de opdrachtnemer (hierna “eGroup smart business -AGB”) in de telkens geldende versie van toepassing, die te allen tijde kunnen worden geraadpleegd op https://www.eburo.nl/algemene-voorwaarden. Voor de te betalen vergoedingen geldt de geldende prijslijst voor de diensten van eGroup smart business, tenzij andere vergoedingen zijn overeengekomen.

(3) De opdrachtgever geeft de opdrachtnemer de opdracht om namens hem telefoongesprekken met derden te voeren met door hem opgegeven gespreksinhoud. De telefoongesprekken kunnen naar keuze worden gevoerd

a) via een door de opdrachtnemer ter beschikking gesteld nummer of

b) via een door de telefoonprovider van de opdrachtgever ter beschikking gesteld nummer, dat de opdrachtnemer bij de telefoongesprekken als afzender nummer weergeeft.

(4) Voor het voeren van de telefoongesprekken maakt de opdrachtnemer een nieuw account of een subaccount aan van een reeds bestaand telefoonsecretariaat van de opdrachtgever, waarin de informatie die nodig is voor het voeren van de uitgaande telefoongesprekken en, in het geval van lid 3, onder b), ook het nummer van de opdrachtgever als afzender zijn opgeslagen.

(5) De opdrachtgever verstrekt de opdrachtnemer de voor het voeren van de telefoongesprekken benodigde informatie via een contactgegevensrecord in een geschikt formaat, dat bij de opdracht wordt overeengekomen en vervolgens bindend is voor de uitvoering van de overeenkomst.


§ 2 Contractuele verplichtingen van de opdrachtnemer

(1) De opdrachtnemer verbindt zich ertoe de in § 1 beschreven telefoongesprekken uitsluitend uit te voeren volgens de opgegeven instructies van de opdrachtgever. Indien zich gesprekssituaties voordoen die niet duidelijk in de instructies van de opdrachtgever zijn weergegeven, levert zij de diensten op een wijze die overeenkomt met de vermoedelijke wil van de opdrachtgever.

(2) De opdrachtnemer doet – afhankelijk van het geboekte tarief – één of meerdere contactpogingen per contactrecord. Indien de verwerking na het aantal opgedragen contactpogingen niet met succes kan worden afgerond, markeert de opdrachtnemer het betreffende geval als “mislukt” of “niet bereikt” en beëindigt zij de contactpogingen. Zij is niet verplicht tot verdere contactpogingen.


§ 3 Verplichtingen van de opdrachtgever

(1) De opdrachtgever garandeert dat de gegevens in de door hem verstrekte contactgegevens op rechtmatige wijze zijn verzameld en dat de instructies voor het opnemen van contact op rechtmatige wijze worden uitgevoerd, in het bijzonder dat ze niet in strijd zijn met de geldende wetgeving. In het geval dat de opdrachtnemer aansprakelijk wordt gesteld wegens een schending van deze garantie, vrijwaart hij haar volledig van alle aanspraken van derden, ongeacht de rechtsgrond. Dit geldt niet indien de aansprakelijkstelling door derden het gevolg is van gedrag van de opdrachtnemer dat niet onder de instructies van de opdrachtgever valt.

(2) In het geval van § 1, lid 3, letter b) stelt de opdrachtgever de opdrachtnemer alle gegevens ter beschikking die nodig zijn voor het gebruik van het telefoonnummer dat hem door zijn telefoonprovider is toegewezen en verzekert hij dat hij gerechtigd is om dit telefoonnummer te gebruiken zoals daar beschreven, in het bijzonder dat hij zelf de eigenaar is van dit telefoonnummer. Lid 1, zinnen 2 en 3 zijn van overeenkomstige toepassing. De opdrachtnemer heeft het recht om hierover bewijs te vragen.


§ 4 Aansprakelijkheid

(1) Voor de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer gelden de bepalingen van § 8 van de algemene voorwaarden van eGroup smart business.

(2) In afwijking van § 8 lid 1 zin 2 van de algemene voorwaarden van eGroup smart business is de aansprakelijkheid bij eenvoudige nalatigheid van kardinale verplichtingen beperkt tot de typische en voorzienbare schade die voortvloeit uit de contractuele relatie en bovendien tot een bedrag ter hoogte van driemaal de gemiddelde maandelijkse omzet voor de opgedragen dienst “uitgaande telefoongesprekken in opdracht van de klant”.


§ 5 Aanvang van de overeenkomst, opzegging

(1) De aanvullende contractuele relatie gaat in op de overeengekomen datum.

(2) Voor de opzegging ervan gelden de bepalingen van § 9 van de algemene voorwaarden van eGroup smart business, in het bijzonder de opzegtermijnen van § 9 lid 1, waarbij de verlengde opzegtermijnen van § 9 lid 1 zin 2 betrekking hebben op de looptijd van de opgedragen dienst “uitgaande telefoongesprekken in opdracht van de klant”.


§ 6 Overige

(1) Voor de onderhavige contractuele relatie gelden dezelfde geheimhoudingsverplichtingen als in het kader van de tussen de partijen bestaande hoofdovereenkomst met betrekking tot het verlenen van telefonische secretariële diensten, voor zover een dergelijke reeds bestaat. De hierop betrekking hebbende overeenkomst inzake de verwerking van opdrachten en eventuele geheimhoudingsovereenkomsten met betrekking tot de bijzondere beroepsrechtelijke verplichtingen zijn ook van overeenkomstige toepassing op de onderhavige contractuele relatie.

(2) Indien het voeren van uitgaande telefoongesprekken is opgedragen zonder dat er reeds een contractuele relatie bestaat met betrekking tot telefonische secretariële diensten, moeten de in lid 1, zin 2 genoemde overeenkomsten hiervoor afzonderlijk worden gesloten.

(3) Indien bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen. De partijen verbinden zich ertoe om in plaats van de ongeldige bepaling een passende bepaling overeen te komen die, voor zover wettelijk mogelijk, het dichtst in de buurt komt van wat de partijen bij deze overeenkomst hebben beoogd.